Jak zbudować bazę klientów w małym mieście?

Budowanie bazy klientów w małym mieście jest wyzwaniem. W małej społeczności pozyskanie nowego klienta może być trudne. Jednak znalezienie nowych klientów w małym miasteczku jest łatwiejsze niż myślisz. Musisz tylko wiedzieć jak sprzedawać swoje usługi w swojej okolicy.

Pamiętaj, że zasady marketingu nie zmieniają się w zależności do rozmiaru rynku na jakim działasz. Może jednak zdarzyć się sytuacja, że niektóre komunikaty będą musiały być zmodyfikowane pod dana grupę odbiorców, w tym przypadku mieszkańców małego miasta.

 

Małe miasteczko kontra duże miasto

Duże miasto to ogromne możliwości i wiele potencjalnych klientów, ale również większa konkurencja. Najczęściej większe miejscowości są przesycone ilością reklam i konkurującymi ze sobą salonami. Tak, masz większą szansę na to by zdobyć klienta w większym mieście, ale za to jest mniejsza szansa, że nawiążesz z nim bliższą więź, która z czasem zaprocentuje.

 

W małych miastach chodzi o relacje i bliższe poznanie klienta. 

 

W dużych miastach codziennie mijamy tysiące nieznajomych  i nikt nie zatrzymuje się by się przywitać lub porozmawiać. Właśnie dlatego przedsiębiorcy w dużych miastach stawiają na duży budżet reklamowy oraz wciąż prześcigają się w jakości i cenie swoich usług. Biznes w małym mieście opiera się na zaufaniu i dobrej, przyjaznej relacji z klientem.

 

Jak zbudować bazę klientów w małym mieście?

 

Media społecznościowe – wykorzystaj je lokalnie  

Chcesz promować swoją firmę w Internecie? Niech twoim narzędziem będą głównie media społecznościowe. Dzięki nim trafisz do osób z Twojej okolicy, czyli potencjalnych klientów. Nadal marketing szeptany oraz dzielenie się opiniami naszych klientów jest najlepszym sposobem do pozyskania nowych.

Gdy masz klientkę, która jest zachwycona swoimi nowymi rzęsami, poproś o przesłanie zdjęcia i zgody na udostępnienie go w Twoich Social Mediach. Jeśli wyrazi zgodę udostępnij post na swoim profilu i oznacz profil klientki.

 

Zamiast pisać:

“Moja klientka przysłała mi to wspaniałe zdjęcie swoich rzęs”

Napisz w ten sposób:

“Ania właśnie przysłała mi piękne zdjęcie swoich nowych rzęs – jest zakochana w swoim spojrzeniu. Zobaczcie jej profil!” 

 

Dzieląc się zdjęciem klientki pokażesz jej, że to ona jest wizytówką Twojego biznesu. Dodatkowo pokażesz, że zależy Ci na jej zadowoleniu i jesteś dumna ze swojej pracy.

 

Jak zbudować bazę klientów w małym mieście?

 

 

Bądź twarzą swojej marki 

Prowadząc swój biznes pamiętaj, że musisz być jego twarzą. Dziel się swoim wizerunkiem w mediach społecznościowych i daj potencjalnemu klientowi możliwość poznania Cię bliżej.

Nie martw się, nie musisz rozwieszać ogromnych plakatów ze swoim wizerunkiem w całym mieście. Wystarczy, że udostępnisz klika postów ze sobą w roli głównej. Dzięki temu potencjalny klient z łatwością zacznie Cię identyfikować z usługami, które oferujesz w salonie.

Jeśli mieszkasz w bardzo małym miasteczku lub na wsi gdzie mało osób wie co to przedłużanie rzęs, Twoim zadaniem jest uświadomić społeczność co to za zabieg i jakie są jego efekty. Im więcej ludzi dowie się o tym co robisz, tym więcej będzie chciało wypróbować Twoje usługi.

 

Jak zbudować bazę klientów w małym mieście?

 

 

Dużo osób w Twoim mieście zajmuje się przedłużaniem rzęs? To nic złego! 

Znajdź i pokaż coś co Cię wyróżnia na tle konkurencji. Świetnym sposobem jest pokazanie swojej osobowości, wyjątkowego podejścia do klienta. Często nawet zorganizowanie ciekawej akcji promocyjnej może diametralnie wpłynąć na wizerunek Twojego salonu. Pamiętaj, że w małych miastach liczy się bezpośredni kontakt z klientem. Ludzie częściej wybierają usługodawcę, którego lubią i któremu ufają.

 

Nie poddawaj się i walcz o swój sukces. Wierzę, że Ci się uda.

Trzymam za Ciebie kciuki!

0 comments
29 likes
Prev post: Pielęgnacja przedłużonych rzęs w 5 łatwych krokachNext post: Pochodzenie ma znaczenie – o produktach do przedłużania rzęs

Related posts

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

twenty − six =